Det verkar som att du använder en gammal webbläsare, det kan göra att allt inte fungerar eller ser ut som det borde.

Villkor för medlemskap i kundklubb PO.P+

Uppdaterat: 2018-05-07

Medlemskapsutgivare: Polarn O. Pyret AB, org.nr 556235–7383.
Drottninggatan 33, Box 161 42, 103 23 Stockholm, Tel: +46(0)8 410 520 00

 

Medlemskap hos Polarn O. Pyret

PO.P+ är ett kostnadsfritt medlemsprogram där du som medlem samlar poäng och får ta del av rabatter, personliga erbjudanden och andra förmåner baserat på din aktuella medlemsnivå. Väljer du att bli medlem så kommer vi att behandla dina personuppgifter för att vi ska kunna erbjuda dig alla fördelar med att vara medlem. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår Integritetspolicy, som du hittar på vår hemsida. Läs igenom dessa medlemsvillkor och vår Integritetspolicy innan du blir medlem så att du vet vad du väljer att bli medlem i och vad det innebär.

 

När du väljer att bli medlem hos oss kommer du att få direktmarknadsföring och information med erbjudanden, förmåner, rabatter och information i nyhetsbrev, sms och broschyrer om du inte har valt att tacka nej till det. Som medlem kan du få personligt anpassade erbjudanden, t.ex. relevanta produktrekommendationer eller liknande baserat på din köphistorik via utskick och i digitala kanaler. Syftet med detta är att skapa ett mervärde för dig som medlem så att du får erbjudanden och information om varor och tjänster som du kan tänkas vara intresserad av. Vårt budskap och vår kommunikation till dig blir på så sätt mer relevant. Du kan även välja om du vill uppge ditt barns ålder för att få anpassade erbjudanden utifrån barnets ålder. Som medlem kan du också få inbjudningar till våra events samt möjlighet att nyttja vår tjänst Köp O. Sälj för att sälja begagnade Polarn O. Pyret-kläder.

 

Medlemskapet gäller i alla Polarn O. Pyrets butiker samt på polarnopyret.se. Du kan bli medlem i Polarn O. Pyrets alla butiker samt på polarnopyret.se. Medlemskapet är personligt och kan inte överlåtas till någon annan. För att bli medlem behöver du vara privatperson och minst 16 år. När du blir medlem registrerar du ditt personnummer. Vid köp i butik registreras köpet som ett medlemsköp genom att du visar giltig ID-handling. Giltiga ID-handlingar är svenskt körkort, ID-kort och pass. Personbevis gäller inte som ID-handling. ID-handling ska alltid kunna visas upp i samband med köp. Om du handlar på polarnopyret.se registreras ditt medlemsköp genom att du är inloggad. Dina adressuppgifter uppdateras automatiskt med uppgifter från folkbokföringen.

 

Inloggningsuppgifter till Mina Sidor

När du blir medlem skapas inloggningsuppgifter till Mina Sidor. Syftet är att du som medlem snabbt och enkelt ska kunna administrera ditt medlemskap, t.ex. ändra uppgifter, se aktuellt poängsaldo, bonuscheckar, medlemsnivå och få möjlighet att invända mot direktmarknadsföring och begära utträde. Du kommer även kunna se och följa dina aktuella och tidigare köp hos oss. Genom att vara inloggad vid köp online, säkerställer du också att dina poäng blir registrerade och därmed att du får rätt medlemsförmåner. Användarnamn är den e-postadress som är lämnad i samband med medlemsregistreringen. Lösenordet skapar du som medlem själv.

 

Polarn O. Pyrets Medlemsnivåer

Polarn O. Pyret har två medlemsnivåer; POP+ och POP+ VIP. Medlemsnivån är baserad på det totala köpbeloppet under de senaste 12 månaderna. Ju högre nivå du tillhör, desto fler förmåner får du ta del av. När en medlem uppgraderats till POP+VIP, behålls nivån i 12 månader och kan förnyas om köpsumman för VIP-nivå upprätthålls längre än 12 månader. Vid retur av köp, minskas den nivågrundande summan med motsvarande belopp som returen och eventuell nedgradering kan ske om köpet har föranlett en uppgradering. Upp- och nedgradering sker löpande under året. Detta gäller förutsatt att du identifierat dig/loggat in så att köpet registreras som ett medlemsköp.

 

Så här fungerar vår bonus

Som medlem får du poäng på dina köp hos Polarn O. Pyret, med 4% återbäring (1 poäng = 1 kr). Detta gäller förutsatt att du identifierat dig/loggat in så att köpet registreras som ett medlemsköp. Köp av presentkort eller köp som betalas med bonuscheck är ej bonusgrundande. Bonusutbetalning sker två gånger per år och laddas digitalt på medlemskapet och kan sedan nyttjas vid ett köptillfälle i butik eller online. Som medlem får du information om din bonusutbetalning via e-post. För att få bonusutbetalning behöver du ha uppnått 1 500 poäng. De bonuspoäng som du samlat in under de senaste 24 månaderna ligger till grund för bonuscheckar. En bonusutbetalning kan varken helt eller delvis omvandlas till kontanter. Aktuellt poängsaldo och giltighetstid för din aktuella bonusutbetalning finner du genom att logga in på Mina Sidor.

 

Medlemskapets giltighet och upphörande

Ditt medlemskap hos Polarn O. Pyret gäller tills vidare och du kan när som helst avsluta ditt medlemskap genom att kontakta Kundservice via polarnopyret.se/kundservice eller på telefon 08-410 522 10. Om du inte har registrerat ett medlemsköp under en period av 24 månader kommer ditt medlemskap automatiskt att avslutas, dina personuppgifter raderas och eventuella innestående poäng raderas, om du inte hör av dig till oss och ber att få vara kvar. Polarn O. Pyret har rätt att säga upp medlemskap vid misstanke om att medlemskapet missbrukas.

 

Ändringar i villkoren

Polarn O. Pyret har rätt att ändra medlemsvillkoren samt att överlåta medlemsavtalet till någon annan medlemskapsutgivare. Vi kommer informera dig om ändringar [på vår hemsida och via e-post]. Sista versionen av medlemsvillkoren finns alltid på vår hemsida. Gillar du inte ändringarna kan du när som helst gå ur kundklubben.

 

Kontaktuppgifter till Polarn O. Pyret

www.polarnopyret.se/kundservice
Telefon: 08-410 522 10

 
Information om behandling av personuppgifter hittar du i Integritetspolicyn.