Det verkar som att du använder en gammal webbläsare, det kan göra att allt inte fungerar eller ser ut som det borde.
Ge kläderna ett långt liv

Ge kläderna ett långt liv

Vi gör plagg av hög kvalitet, så att barnet kan älska och slita på det längre. Då slipper du köpa fler plagg än nödvändigt; vilket sparar på jordens redan pressade resurser. Råkar något av våra ytterplagg ändå gå sönder lagar vi det nu åt dig till självkostnadspris. Oavsett hur gammalt det är. Så att plagget kan fortsätta att bäras, ärvas eller säljas vidare. Tjänsten erbjuder vi både för dig och ditt barns skull, men också för miljöns. Välkommen in till din närmaste PO.P-butik så hjälper vi dig att få ditt barns älskade ytterplagg lagat!

PO.P Repairs priser

Tjänsten är gratis för våra PO.P+VIP-medlemmar och till självkostnadspris för alla andra kunder. Vad självkostnadspriset blir varierar beroende på vad som ska lagas och vilka eventuella reservdelar som kan komma att behövas. Besök din närmaste butik för mer information.

 

Det här ingår i PO.P Repairs

Vi lagar alla ytterplagg från PO.P oavsett hur gamla de är, förutsatt att skadan platsar under vad som ingår i vår tjänst. Vi lagar alla typer av ytterplagg förutom galon, då det inte går att laga galon med ett tillräckligt lyckat resultat. Lagningar som ingår i tjänsten är att byta ut trasiga dragkedjor/delar av dragkedjor, stryka på laglappar och slå i knappar. Vid andra lagningar bedömer butiken från fall till fall om lagningen går att göra med ett tillräckligt bra resultat.

  • Plaggen lagas alltid av professionella skräddare eller butik och så ofta det går med PO.P:s egna orginalreservdelar.
  • Vi har en strikt barnsäkerhetspolicy, därför lagar vi inte knappar och tryckknappar på plagg för barn i ålder 0-3 år, stl 44–104.
  • Vi ber dig tvätta eller torka av plagget innan du kommer in med det. Vi kan enbart ta emot rena plagg.

Psst...

Nu kan vi också laga jeansknappar som trillat av! Av säkerhetsskäl gör vi detta i jeans stl 110 och uppåt.

Innan du kommer in med dina plagg

Ibland kan man tro att det är ett fel på en dragkedja när det egentligen bara är till exempel en sten som fastnat. Här är några tips att testa innan du kommer in med ditt plagg:

• Testa att skölja av dragkedjan för att få bort eventuell smuts och se om den börjar fungera bra igen.

 

• Använd en ljusstump/värmeljus för att smörja en trög dragkedja.

• Borsta bort eventuella stenar eller grus i dragkedjan med hjälp av en nagelborste.

 

• Om dragkedjan bubblar sig när det är stängd beror det ofta på att dragaren är för lös. Kläm lite lätt på båda sidor av dragaren så brukar vågigheten försvinna.

Laga själv

Har du fler plagg som gått sönder? Här tipsar vi om hur du kan göra enklare lagningar själv, vilket är både ekonomiskt och hållbart. 

 

Lagningsprodukter

Här kan du köpa våra produkter som hjälper dig att bli en hemmalagare!

 

Laglappar till ytterplagg
I reflex för att kunna matcha alla plagg och färger, kommer i olika former. Stryks på.
99 kr

Laglappar i trikå
I klassiskt randig trikå i rött och blått i olika former. Stryks på och sys fast.
99 kr

 

Fothällor
Säljs styckvis och finns i svart samt i säsongens färger.

10 kr

Visste du att ...

Om varje plagg blev buret 3 månader längre än genomsnittet* skulle belastningen på miljön minska med 8 % i klimatpåverkan och 10 % i vattenpåverkan.Visste du att ...

*Siffror från Naturskyddsföreningen

 

Har du frågor?

Här hittar du vanliga frågor och svar om PO.P Repairs.

 

1. Vad är PO.P Repairs?

PO.P Repairs är en lagningstjänst där vi hjälper våra kunder att laga sina ytterkläder till självkostnadspris hos lokal skräddare. I tjänsten ingår lagningar som t.ex. byte av dragkedjevagn, byte av dragkedja och lagningar av hål, knappar och sömmar.

 

2. Vilka plagg ingår i PO.P Repairs?

Alla våra ytterplagg oavsett hur gamla de är, med undantag av galonkläder som inte blir vattentäta när man lagar dem.

 

3. Behöver jag ett kvitto för att få mitt plagg lagat?

Nej, du behöver du inte.

 

4. Vad kostar det att laga plagg hos Polarn O. Pyret?

Om du är PO.P+ VIP-medlem så lagar vi ditt plagg gratis. För övriga kunder är tjänsten till självkostnadspris. Dessa priser beror på den lokala skräddarens priser. Besök din närmaste butik för mer information och hjälp.

 

5. Hur vet jag om jag är PO.P+ VIP medlem?

Du ser det under Mina sidor på polarnopyret.se och i våra nyhetsbrev. Du kan även fråga kundservice eller personalen i din butik.

 

6. Om mitt plagg är gammalt / om jag inte vet hur gammalt plagget är, kan jag ändå laga mitt plagg hos er?

Det spelar ingen roll hur gammalt ditt plagg är, vi tar emot alla ytterplagg från Polarn O. Pyret.

 

7. Varför lagar ni även väldigt gamla plagg?

Vi tycker att plagg ska leva länge och att ge sina kläder ett långt liv är bland det bästa man kan göra för miljön. När ett plagg går sönder, oavsett hur gammalt det är, vill vi därför laga det (om möjligt) för att förlänga dess livslängd.

 

8. Hur gör jag om jag har beställt ett plagg via polarnopyret.se och vill få det lagat?

Du är välkommen in till valfri fysisk Polarn O. Pyret butik för att få ditt plagg lagat.

 

9. Om jag bor långt från en fysisk butik, hur gör jag då?

Kontakta vår kundservice via formuläret på följande sida, så hjälper vi dig.

 

10. Hur lång tid tar det för att få mitt plagg lagat?

Det tar olika lång tid beroende på hur mycket arbete den lokala skräddaren har som vi anlitar. Vi strävar efter att få plaggen lagade så fort som möjligt och vanligtvis tar det inte längre än upp till en vecka, men det kan ta upp till två veckor. Kontakta din närmaste butik så hjälper vi dig vidare.

 

11. Kan man betala extra för att få sitt plagg lagat extra snabbt?

Nej, vi lagar alltid ditt plagg så snabbt som möjligt.

 

12. Vad krävs för att få lämna in mitt plagg för lagning?

Vi tar emot alla Polarn O. Pyrets ytterplagg och kvitto behövs inte. Det enda kravet är att plagget måste vara rent när du lämnar in det till oss och att plaggets skada platsar under vad som ingår i vår lagningstjänst.

 

13. Varför skiljer sig priset på lagningarna från butik till butik?

Vi anlitar en lokal skräddare för våra lagningar och då tjänsten är till självkostnadspris så beror priset på skräddarens prislista.

 

14. Min knapp har lossnat från knapphålsresåren på mina skalbyxor i storlek 98, kan ni sy fast den åt mig?

Av barnsäkerhetsskäl lagar vi inte plagg med smådelar i storlekarna 44 – 104 (0–3 år).

 

15. Kan jag lämna in min jacka som jag har köpt från ett annat varumärke och få den lagad?

Nej, vi lagar endast ytterplagg från Polarn O. Pyret.

 

16. Vad är det för skillnad på en reklamation och PO.P Repairs?

Det är en reklamation om felet på produkten har funnits redan ifrån början, ett så kallat ursprungligt fel. Man har rätt att reklamera en produkt inom tre år. Läs mer om reklamationer här.

 

När en produkt går sönder på grund av användningen, t.ex. att plagget fastnar i en gren så att det blir en reva eller efter att ha använts av flera barn under flera år, så erbjuder vi istället tjänsten PO.P Repairs för att fortsätta ge plagget ett långt liv.